Vid strömavbrott

Vi lägger ut information på vår webbplats när vi har strömavbrott inom vårt nätområde. Alla avbrott registreras inte automatiskt därför är det bra om du så snart som möjligt anmäler att du inte har ström via felanmälan.

Värmeljus

Om det blir strömavbrott

Om strömmen går i hela huset/lägenheten kontrollerar du först så att det inte är en huvudsäkring (finns tre stycken) som gått. Är även grannen strömlös? När det står helt klart att det är ett strömavbrott kontaktar du oss på Affärsverken.

Avbrottsersättning

Om du drabbas av ett sammanhängande strömavbrott om minst 12 timmar har du vanligtvis rätt till avbrottsersättning. Du kan läsa mer information om när du är berättigad till avbrottsersättning och om skadestånd vid strömavbrott under Dokument till höger.

Eftersom vissa avbrott inte registreras automatiskt i våra system krävs det en felanmälan ifrån dig som kund för att dessa avbrott skall komma till vår kännedom. Vid omfattande avbrott som berör många kunder behövs ingen särskild felanmälan.

Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Driftinformation

Aktuella driftstörningar

Inga aktuella driftstörningar

Planerade avbrott

Inga planerade avbrott


Till driftinformation

Senast ändrad: 2012-04-20 08:22